Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Παιδεία

3



Πρόσφατα έχει δημοσιευτεί η Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Παιδεία στην Κύπρο. Παρόλο που τα όσα αναφέρονται στην έκθεση αυτή είναι άκρως σημαντικά και θα έπρεπε αυτή τη στιγμή να απασχολούν τον εκπαιδευτικό κόσμο της πατρίδας μας, και παρά το γεγονός ότι ο Υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει πως θα γίνουν αντικείμενο διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κάτι τέτοιο δεν έγινε, τουλάχιστον ακόμα. 

Παρόλα αυτά, κατά καιρούς, εμφανίζονται μεμονωμένα άρθρα σε διάφορους διαδικτυακούς χώρους, και ακολουθούν σχόλια από αναγνώστες. Οι τάσεις είναι δύο. Η πρώτη: λαμβάνουμε υπόψη τα όσα διαπιστώνονται, ανασκουμπωνόμαστε και προχωρούμε σε διορθωτικές κινήσεις. Η δεύτερη: η έκθεση, καθώς και οι διεθνείς διαγωνισμοί στους οποίους αποτυγχάνουν οι Κύπριοι μαθητές, δεν λαμβάνουν υπόψη την κυπριακή πραγματικότητα, καταπατούν κεκτημένα δικαιώματα, παραγνωρίζουν τις προσπάθειες για δημιουργία ενός ανθρώπινου και δημοκρατικού σχολείου και "μετατρέπουν τους μαθητές μας σε πιόνια που εξυπηρετούν αλλότριους σκοπούς".

Πιο κάτω παρατίθενται τρία άρθρα που αντανακλούν τις πιο πάνω θέσεις: 




Μπορείτε να διαβάσετε στα Αγγλικά την Έκθεση στους πιο κάτω συνδέσμους:
 

Η Παγκόσμια Έκθεση για τους Εκπαιδευτικούς

Η Παγκόσμια Έκθεση για το Εκπαιδευτικό Σύστημα


Η Παγκόσμια Έκθεση, με λίγα λόγια στα Ελληνικά εδώ.


Τι πιστεύετε εσείς;




3 σχόλια :

  1. Διαβάστε εδώ ακόμα ένα άρθρο που κρίνει, αυτή τη φορά, την έρευνα PISA: http://paideia-news.com/index.php?id=109&hid=14193&url=PISA:-Το-ταχυφαγείο-της-παιδείας

    Απορία 1: Μα γιατί είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουμε ότι δεν πάμε καλά ως εκπαιδευτικό σύστημα; Θέλουμε PISA και TIMSS για να μας πει ότι οι μαθητές μας τα πάνε χάλια σε οποιοδήποτε μελετημένο δοκίμιο, βασισμένο στα πραγματικά επίπεδα της τάξης που φοιτούν; Γιατί βλέπουμε παντού φαντάσματα;

    Απορία 2: Με το σκεπτικό του αρθρογράφου, που παραθέτει το αγαπημένο ποίημα του Παλαμά Στον Δάσκαλο, αποτυγχάνουμε στις έρευνες, γιατί δίνουμε, και πρέπει να δίνουμε, σημασία στη σμίλεψη των ψυχών των παιδιών. Αυτός είναι, λέει, ο ρόλος του δασκάλου. Ναι, αυτός είναι ο μέγιστος σκοπός του δασκάλου. Συμφωνούμε. Μέσα από αυτόν τον ρόλο, όμως, αναδύεται και η ανάγκη για εφοδιασμό των παιδιών με τις γνώσεις εκείνες που είναι απαραίτητες στη σημερινή Κοινωνία της Γνώσης. Είμαστε βέβαιοι ότι η αποτυχία μας στις έρευνες οφείλεται στο ότι αναλωθήκαμε στη διάπλαση των παιδικών ψυχών; Στο ότι εκεί εστιάζουμε ως κοινωνία και ας έχουν να λένε οι έρευνες των αριθμών; Προσωπικά νομίζω ότι ούτε το ένα έχουμε πετύχει, ούτε το άλλο...

    Επιπρόσθετα, μετά από την ανάγνωση του σχολίου που ακολουθεί το άρθρο: Οι εκπαιδευτικοί ήταν πάντα στο στόχαστρο του κάθε άσχετου. Και τώρα είναι. Δεν δουλεύουν, κάθονται, τρεις μήνες καλοκαιρινές διακοπές, μισθός βασιλικός κτλ. κτλ. Ανοησίες, κακεντρέχειες, εκδικητικότητα μαζεμένη, για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο ευσυνήδειτος εκπαιδευτικός ξέρει πόσο αναλώνεται καθημερινά στο εκπαιδευτικό έργο, πόσο φθείρεται από χίλια δυο πράγματα που έχει να αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια της ημέρας, πόση κούραση νιώθει φτάνοντας στο σπίτι, αλλά με πόση διάθεση πρέπει να κάτσει να προετοιμαστεί για το έργο της επόμενης μέρας. Αλίμονο, όμως, αν πιστεύουμε ότι τις διεθνείς έρευνες τις αναλαμβάνουν όσοι θέλουν να μειώσουν τους μισθούς των εκπαιδευτικών!!! Ατυχής, πιστεύω, η σύνδεση, και ας προσπαθούν κάποιοι τώρα να εξευτελίσουν τον Κύπριο εκπαιδευτικό, με περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς και απαξιωτικές αναφορές για την αγοραστική του αξία. Αν όντως έτσι είχαν τα πράγματα, θα έπρεπε να ανησυχήσουν εδώ και χρόνια, άλλες χώρες που το εκπαιδευτικό τους σύστημα αμοίβει τους εκπαιδευτικούς ανάλογα με την αποτελεσματικότητά τους! Δεν λέω ότι αυτό είναι σωστό. Θεωρώ, όμως, ανοησία να αχρηστεύουμε τα αποτελέσματα οποιασδήποτε έρευνας, επειδή δήθεν γίνεται για να πλήξει τους εκπαιδευτικούς και το έργο τους! Η έρευνα δίνει το έναυσμα για βελτίωση. Αυτός είναι ο σκοπός της. Από εμάς εξαρτάται αν θα δούμε τα αποτελέσματα ως πρόκληση ή ως απειλή.

    Υ.Γ. Απάντησα στο άρθρο που αναφέρεται πιο πάνω, πριν από τρεις μέρες. Το σχόλιό μου, όμως, δεν εγκρίθηκε για δημοσίευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς είναι πολλή η λογοκρισία που κάνει το Παιδεία news.
    Συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Ανώνυμος

    Πολλοί συμφωνούν. Δυστυχώς, όμως, οι φωνές αυτές δεν ακούγονται ή δεν υπερισχύουν. Πιστεύω, λοιπόν, ότι οι άνθρωποι των Γραμμάτων, καθώς και όσοι σχετίζονται με αυτές τις ερευνητικές προσπάθειες, θα έπρεπε να ακούγονται περισσότερο, και όχι μια φορά στο τόσο, όταν πρόκειται να μιλήσουν σε ένα συνέδριο. Η αλλαγή χρειάζεται πρώτα σωστή προετοιμασία, ξεπάγωμα συνειδήσεων και αντιλήψεων. Χωρίς πραγματική ενημέρωση, διάλογο και αντίλογο αυτό δεν μπορεί να γίνει.

    Σχετικά με το paideia, έχω αντιληφθεί ότι δέχεται τα σχόλια μόνον όταν συμπληρωθεί τόσο το όνομα όσο και το επώνυμο. Παρόλο που αυτό δεν αναφέρεται πουθενά ως κανόνας της σελίδας, ούτε και υπάρχει αστερίσκος (άρα υποχρεωτικό πεδίο) στον χώρο για το επώνυμο. Δεν ξέρω σε τι εξυπηρετεί αυτό (ίσως η σελίδα έτσι φαίνεται πιο σοβαρή), αφού εκείνος που δεν θέλει να βάλει το πραγματικό του όνομα μπορεί να βάλει ό,τι άλλο θέλει. Αν έχεις δοκιμάσει εσύ, θυμάσαι αν συμπλήρωσες κάτι στο επώνυμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Share it